Otthonfelújítási Hitelprogram – Mi kell a támogatási kérelem benyújtásához?

Amennyiben biztos benne, hogy jogosult az Otthonfelújítási Hitelprogram által biztosított támogatás igénybevételére, akkor mindenképpen keressen egy kivitelezőt. Mivel ezt a blogcikket olvassa így bízom benne, hogy minket választott, vagy ezt követően biztosan minket fog választani. 😊  

Ha megvan a kivitelező és megkapta a szükséges árajánlatot akkor a következő lépés a TÁMOGATÁSI KÉRELEM BENYÚJTÁSA.  

Támogatási kérelmet az MBH Bank, a Gránit Bank és az OTP Bank mint kereskedelmi bankok úgynevezett MFB Pont Plusz matricával ellátott fiókjaiban lehet igényelni. DE nagyon jó hír, hogy a pályázati felhívás szerint lehetőség van ONLINE is benyújtani a támogatási kérelmeket! Ez utóbbiban segítünk!

Amennyiben a kivitelezővel megtörtént a megállapodás akkor ezt követően az alábbi dokumentumokat kell összekészíteni a támogatási kérelem benyújtásához:  

Kivitelező által biztosítandó dokumentumok listája

  1. Vállalkozói szerződés.  
  1. Folyósítási terv.  
  1. Beépítésre kerülő építési kulcstermékek, anyagok, egyszerűsített környezeti minősítésének igazolása (ofp.emi.hu honlapról). 
  1. ML153U számú dokumentum (Költségvetés és nyilatkozatok) 

A pályázó által beszerzendő dokumentumok listája

  1. Személyi igazolvány és lakcímkártya.  
  1. Energetikai tanúsítvány a kezdeti (korszerűsítést megelőző) állapotról és egy Tervezett Energetikai számítás, hogy milyen javulás várható a korszerűsítést követően. — > Energetikai tanúsítvány készítésében segítünk Önnek a partnereinken keresztül.  
  1. ML101U_1 számú melléklet Kölcsönkérelmi nyomtatvány 
  1. ML101U_2 számú melléklet – Kölcsönkérelmi nyilatkozatok  
  1. Jövedelemigazolás:  
    • 30 napnál nem régebbi munkáltatói jövedelemigazolás 
    • utolsó 3 havi bankszámlakivonat VAGY előző évre vonatkozó NAV jövedelemigazolás
      (Ha a Kölcsönigénylő egyszerre vállalkozó és alkalmazott: NAV jövedelemigazolás mindenképpen szükséges).  
    1. Nyugdíjasoknál:  
    • adott évre vonatkozó (adott év január 31-éig előző évi igazolás is elfogadható) nyugdíj jogcím részletező 
    • előző havi eredeti bankszámlakivonat (KP esetén utolsó havi nyugdíjszelvény) 
    1. KÖZTARTOZÁSMENTESSÉG 
    • FIZETETT KÖZÜZEMI DÍJAK IGAZOLÁSA: nem rendelkezik a benyújtás napjától számított 60 napon túli, bruttó minimálbér összegét meghaladó közüzemidíj-tartozással — > Az illetékes szolgáltatók által kiállított, a kölcsönkérelem benyújtásának napjához viszonyított, utolsó havi számlalevéllel és a teljesítést igazoló készpénzátutalási megbízással vagy banki igazolással, vagy bankszámlakivonattal, vagy a közüzemi szolgáltató igazolásával. Közüzem alatt kizárólag az áram-, a víz- és a gázszolgáltatás/távhőszolgáltatás értendő. 
    • IGAZOLÁS: 30 napnál nem régebbi nemleges adóigazolás, vagy ügyfélkapuból lekért elektronikus úton kiadott, digitális aláírással hitelesített és MFB Pont Plusz számára elektronikus formában megküldött adófolyószámla kivonat, vagy szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban) és rendelkezésre áll az önkormányzati igazolás, miszerint a kölcsönigénylőnek az életvitelszerűen lakott lakóhelye szerinti önkormányzati adókötelezettségek vonatkozásában nincs tartozása, az adószámla kivonat a kölcsönigénylő/adóstárs által elektronikusan is lekérhető ügyfélkapus azonosítással az E-önkormányzat portálról az adóegyenleg lekérdezés funkció használatával, és a kinyomtatott PDF dokumentum az ügyfél aláírásával ellátva elfogadható. 
    1. 30 napnál nem régebbi TULLAP (hiteles szemle típusú tulajdoni lap
    1. Osztatlan közös tulajdon esetében:
    • használati megosztási megállapodás 
    • megosztási vázrajz (ha nem áll rendelkezésre = nem kötelező) 
    1. HA a megvalósítást megelőző állapotra vonatkozó hiteles energetikai tanúsítványból nem állapítható meg az ingatlan pontos építésének dátuma — > jogerős használatbavételi engedély vagy igazolás (kormányhivataltól lehet kikérni) 
    1. HA az ingaltan falazata vályog/szalma/fa vagy könnyűszerkezet. — > STATIKAI SZAKVÉLEMÉNY 

    Levesszük a terhet a válláról

    Mi a SOLER-nél azon dolgozunk, hogy a pályázati folyamat minél egyszerűbb és zökkenőmentes legyen az ügyfeleink számára.  

    Emiatt is vállaljuk az Otthonfelújítási Programban a teljes pályázati adminisztrációt és projektmenedzsmentet teljesen díjmentesen az ügyfeleink számára, amennyiben velünk szerződnek.  

    Ez közös érdek, hiszen, ha mi kezeljük a pályázati felületet akkor annál gyorsabban tudjuk teljesíteni a Támogató által előírt adminisztrációs kötelezettségeket.  

    Közös a célunk, hiszen az az érdekünk, hogy a korszerűsítések minél előbb megvalósuljanak. Ehhez viszont az kell, hogy tudjuk kezelni a pályázati felületet, hogy az elvégzett munka után azonnal el is tudjuk számolni a Támogatóval és Önnek is minél előbb lezáruljon a pályázati projekt.  

    A blogbejegyzés szerzője: Markovics Márk, a SOLER Partners Kft. pályázati vezetője.   

    2024.08.05. 

    A SOLER SZAKÉRTŐI BLOGJA

    Amit a napelemekről tudni érdemes