Amennyiben biztos benne, hogy jogosult az Otthonfelújítási Hitelprogram által biztosított támogatás igénybevételére, akkor mindenképpen keressen egy kivitelezőt. Mivel ezt a blogcikket olvassa így bízom benne, hogy minket választott, vagy ezt követően biztosan minket fog választani. 😊
Ha megvan a kivitelező és megkapta a szükséges árajánlatot akkor a következő lépés a TÁMOGATÁSI KÉRELEM BENYÚJTÁSA.
Támogatási kérelmet az MBH Bank, a Gránit Bank és az OTP Bank mint kereskedelmi bankok úgynevezett MFB Pont Plusz matricával ellátott fiókjaiban lehet igényelni. DE nagyon jó hír, hogy a pályázati felhívás szerint lehetőség van ONLINE is benyújtani a támogatási kérelmeket! Ez utóbbiban segítünk!
Amennyiben a kivitelezővel megtörtént a megállapodás akkor ezt követően az alábbi dokumentumokat kell összekészíteni a támogatási kérelem benyújtásához:
Kivitelező által biztosítandó dokumentumok listája
- Vállalkozói szerződés.
- Folyósítási terv.
- Beépítésre kerülő építési kulcstermékek, anyagok, egyszerűsített környezeti minősítésének igazolása (ofp.emi.hu honlapról).
- ML153U számú dokumentum (Költségvetés és nyilatkozatok)
A pályázó által beszerzendő dokumentumok listája
- Személyi igazolvány és lakcímkártya.
- Energetikai tanúsítvány a kezdeti (korszerűsítést megelőző) állapotról és egy Tervezett Energetikai számítás, hogy milyen javulás várható a korszerűsítést követően. — > Energetikai tanúsítvány készítésében segítünk Önnek a partnereinken keresztül.
- ML101U_1 számú melléklet – Kölcsönkérelmi nyomtatvány
- ML101U_2 számú melléklet – Kölcsönkérelmi nyilatkozatok
- Jövedelemigazolás:
- 30 napnál nem régebbi munkáltatói jövedelemigazolás
- utolsó 3 havi bankszámlakivonat VAGY előző évre vonatkozó NAV jövedelemigazolás
(Ha a Kölcsönigénylő egyszerre vállalkozó és alkalmazott: NAV jövedelemigazolás mindenképpen szükséges).
- Nyugdíjasoknál:
- adott évre vonatkozó (adott év január 31-éig előző évi igazolás is elfogadható) nyugdíj jogcím részletező
- előző havi eredeti bankszámlakivonat (KP esetén utolsó havi nyugdíjszelvény)
- KÖZTARTOZÁSMENTESSÉG
- FIZETETT KÖZÜZEMI DÍJAK IGAZOLÁSA: nem rendelkezik a benyújtás napjától számított 60 napon túli, bruttó minimálbér összegét meghaladó közüzemidíj-tartozással — > Az illetékes szolgáltatók által kiállított, a kölcsönkérelem benyújtásának napjához viszonyított, utolsó havi számlalevéllel és a teljesítést igazoló készpénzátutalási megbízással vagy banki igazolással, vagy bankszámlakivonattal, vagy a közüzemi szolgáltató igazolásával. Közüzem alatt kizárólag az áram-, a víz- és a gázszolgáltatás/távhőszolgáltatás értendő.
- IGAZOLÁS: 30 napnál nem régebbi nemleges adóigazolás, vagy ügyfélkapuból lekért elektronikus úton kiadott, digitális aláírással hitelesített és MFB Pont Plusz számára elektronikus formában megküldött adófolyószámla kivonat, vagy szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban) és rendelkezésre áll az önkormányzati igazolás, miszerint a kölcsönigénylőnek az életvitelszerűen lakott lakóhelye szerinti önkormányzati adókötelezettségek vonatkozásában nincs tartozása, az adószámla kivonat a kölcsönigénylő/adóstárs által elektronikusan is lekérhető ügyfélkapus azonosítással az E-önkormányzat portálról az adóegyenleg lekérdezés funkció használatával, és a kinyomtatott PDF dokumentum az ügyfél aláírásával ellátva elfogadható.
- 30 napnál nem régebbi TULLAP (hiteles szemle típusú tulajdoni lap)
- Osztatlan közös tulajdon esetében:
- használati megosztási megállapodás
- megosztási vázrajz (ha nem áll rendelkezésre = nem kötelező)
- HA a megvalósítást megelőző állapotra vonatkozó hiteles energetikai tanúsítványból nem állapítható meg az ingatlan pontos építésének dátuma — > jogerős használatbavételi engedély vagy igazolás (kormányhivataltól lehet kikérni)
- HA az ingaltan falazata vályog/szalma/fa vagy könnyűszerkezet. — > STATIKAI SZAKVÉLEMÉNY
Levesszük a terhet a válláról
Mi a SOLER-nél azon dolgozunk, hogy a pályázati folyamat minél egyszerűbb és zökkenőmentes legyen az ügyfeleink számára.
Emiatt is vállaljuk az Otthonfelújítási Programban a teljes pályázati adminisztrációt és projektmenedzsmentet teljesen díjmentesen az ügyfeleink számára, amennyiben velünk szerződnek.
Ez közös érdek, hiszen, ha mi kezeljük a pályázati felületet akkor annál gyorsabban tudjuk teljesíteni a Támogató által előírt adminisztrációs kötelezettségeket.
Közös a célunk, hiszen az az érdekünk, hogy a korszerűsítések minél előbb megvalósuljanak. Ehhez viszont az kell, hogy tudjuk kezelni a pályázati felületet, hogy az elvégzett munka után azonnal el is tudjuk számolni a Támogatóval és Önnek is minél előbb lezáruljon a pályázati projekt.
A blogbejegyzés szerzője: Markovics Márk, a SOLER Partners Kft. pályázati vezetője.
2024.08.05.